20 januari 2011

Hemma med lillebror

I natt vaknade jag av att lillebror gnydde och grät i sin säng. Han hade ont i bägge öron.
Förstås råkade vi inte ha ett enda värkpiller hemma så han, stackaren, var tvungen att lida natten igenom..



På morgonen åkte vi till läkare, som kunde konstatera att han hade en ordentlig öroninflammation i högra öra. Det vänstra var helt friskt.


Hela trumhinnan var så inflammerad och fylld med var att den hade svullit upp riktigt ordentligt. Kan med andra ord spricka och då kommer allt var ut...


Vi fick antibiotika och hoppas på att det i natt skall kännas bättre. Och värkmedicin finns det nu också i huset. Passade på att be min väninna på kaffe när jag nu ändå var hemma. Det är jag ju i-och-för-sej i morgon också men då blir det manikyr. Har blivit så van med dessa fina och hållbaka naglar att det är ett måste ! Nu skall jag sätta på en tvättmaskin så mannen ser att jag gjort nåt vettigt under dagen... *fniss*.


Kram på er,
Lotta

1 kommentar:

  1. jag har precis strukit ett stort lass, men lämnade fram strykjärnet så gubben ska se att jag gjort något nyttigt idag ;)
    hoppas öronsjukligen hos er kryar på sig!

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!