31 januari 2011

Nu har allt det som ens lite påminner om vintern , definitivt åkt ut!
Nu blir det bara ljusa färger, ända fram till sommaren. Bytte till ljusare påslakan, de mörkare filtarna packades ner (förutom det mörkblåa sängöverkastet som får ligga kvar) och de ljusa filtarna fick komma fram. Fram kom nya var till soffdynorna och var tvungen att köpa en vit cyklamen när jag var i affären. Ah, vad jag älskar vitt!



Igår var jag bjuden till grannen på PartyLite så nu är även ljusförrådet inför våren fyllt. Köpte votivljus med de underbaraste rosa nyanserna med doften av smultron och jordgubbsrabarber. De är verkligen mina vår-och sommarfavoriter.




Märkte just att jag lyckats förvandla hela huset till vitt-blått! Alla rummen i övrevåningen går i dessa färger, likaså köket och vardagsrummet. Enkelt att - allt efter som andan faller i - möblera och flytta saker från rum till rum ;). Ett lite större projekt har jag i sikte, måste fundera noggrant innan jag börjar. Vad det är, får ni höra senare.



Idag lyser solen och jag känner mej glad.

Lotta

2 kommentarer:

  1. Å så fräscht! Visst är det skönt med vitt och ljusa färger nu då det änligen blivit ljusare ute.

    Kram, Nicole

    SvaraRadera
  2. Jag är också på gång med lite annat i huset, som gör dagarna lite gladare. Man måste få in de där våriga.:-) Kram Stina

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!