10 januari 2011

Igår skickade (läs:tvingade) jag ut alla tre barn på gården.
Vädret var inte det bästa men jag höll på att gå upp i limningen på deras bråkande och gnatande.Man märker ju att de inte är vara med att "bara vara" i nästan tre veckor. Det har blivit ganska mycket så eftersom både jag och mannen har jobbat.



Efter en liten stund ute var de alla i full fart med att bygga snögubbe, snölykta samt busa omkring på bakgården: snöbollar flög och peffisarna användes flitigt i backen. Underbart att se dem leka.. tillsammans.


Saken blev ju inte sämre iom att det kom ett ton snö ner från taket igår och gjorde en enorm snöhög helt utanför vardagsrumsfönstret... (bilden är fotad inifrån vardagsrummet! ).



Inne gjorde jag ännu några små förändringar med runda bordet. Ställde där nu en liten lampa som nu lyser upp vardagsrummet på ett fint sätt.
Önskar er alla en fin start på vardagen.

Lotta

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!