24 oktober 2011

Olivkrans

Har haft en skön helg tillsammans med familjen.
Tog mej i kragen och klippte lite mitt olivträd, bara topparna men kunde naturligtvis inte slänga dem.
Så vips, blev det en olivkrans som nu hänger på min rakspegel i vardagsrummet. Olivbladen är så fina;på något sätt mycket sköra och spröda samtidigt som de är frodiga och tjocka.



Önskar er alla en fin måndag, skall just åka till jobbet och det känns nog lite jobbigt såhär en måndagsmorgon.
Glöm inte att delta i utlottningen , linken dit hittar ni uppe till höger.

7 kommentarer:

  1. Det blev en fin krans :)
    Ett nytt olivträd skulle jag också vilja ha, men nu finns det inga till salu. Det kommer väl till våren igen.
    Ha en fin vecka!
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Hej på dig, å vad fin krans du gjort! Är också sugen på kransar...ska nog ta mig för någon dag....

    Jag ser att du redan har hunnit hittat skriften ;) Visst är den fin? :)

    Kram på dig!

    SvaraRadera
  3. Jag skulle också villa ha ett olivträd...
    fast de är väl lite onödigt svårskötta har jag förstått..

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera
  4. Fin krans!! och fin header också!

    SvaraRadera
  5. Vilken fin krans du har gjort! Jag köpte mitt första olivträd i september och är nu, lite nervös över hur första vintern ska gå. Ska olivträdet klippas till vinter?
    Tack att du är med i min utlottning.
    Ha en fortsatt fin vecka!
    Kram
    Nelya

    SvaraRadera
  6. Så roligt att du vill vara med i min lilla utlottning =) Och nu hittade jag ju din fina blogg, hit kommer jag gärna tillbaka! Petra

    SvaraRadera
  7. Vad fin den blev!
    Hade också ett olivträd, men det överlevde nog inte.. bara att konstatera, jag har nog inte så gröna fingrar. Men så har jag ju en de annat att pyssla om också för tillfället..
    Ha en bra dag!
    Lotta

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!