31 oktober 2011

Förvandling i vindfånget

Igår hade vi talko på gården. Vi hade kokat god köttsoppa som alla tyckte smakade gott och vi hade det mycket trevligt. Jobbade på i nästan fem timmar; krattade, klippte buska, planterade blomlökar och skuffade på mull. På kvällen hade jag så ont i hela kroppen att jag trdde jag skulle få sjukskriva mej idag. Jobbigt är det men jag gillar ju att göra det fint omkring mej och fint det blev det. Hoppas vi får riktigt mycket vackra vårblommor i vår...

Annat då?
Jo, har inte ännu visat er min lilla förvandling i vindfånget! Ni vet hur mycket skor det blir då man är en fem personers familj, så även i vår! Dessutom finns det vantar, halsdukar, cykelhjälmar och dyligt som skall vara nära till hands så gått som dagligen.

Om ni klickar på bilderna , ser ni även min papiljott som sluppit med på bild...*fniss*

Satt upp då vi flyttade hit en Ikea hylla som har fungerat som förvaring genom inanför ytterdörren, men ack och ve hur det brukar se ut där (tur att man kan stänga dörren dit- det tråkiga har ju varit att gästerna ser denna hylla direkt när de stiger in ...)
Nu hittade jag en överbliven gardin och en gardinstång som jag hände upp framför hyllan. Titta - visst blev det fint?

Har fått grönt ljus av mor min- de gamla möblerna till vänster får målas...Yess!
Jag börjar med det lilla bruna vitrinskåpet som står på bordet...


Nu kan tom jag (pedantmamman) kika åt det hållet UTAN är få magknip.... I morgon skall det bli PartyLite-ljusparty hemma hos oss kl 18.30. Om det är någon som läser detta och vill komma, är ni hjärtligt välkomna. Hör dock av er innan...

Glöm inte Mirabling tävlingen som håller på här på bloggen. Ni hinner delta tom 10.11. Du har möjlighet att vinna ett fint nytt skal till din iPhone.
Klicka här..för att läsa mera och delta.

2 kommentarer:

  1. Super bra idé, och snyggt blev det också.

    Om du bodde lite närmare så kanske hade kommit på party :)
    Jag skall själv på fredag på PerfektHome party, mitt första.
    Hur dyrt ska inte de bli....

    Ha en bra måndag
    Monica

    SvaraRadera
  2. Fint det blev, tänk vad mycket en gardin kan göra!

    Trevlig ljusparty!

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!