7 oktober 2011

Städ-fredag!

Idag har jag varit på ledigdag igen. Minstingen har varit hemma med mej eftersom vi började dagen med ett tandläkarbesök, där han fått sådan medicin att han måste vara hemma under uppsikt resten av dagen. Sen blev det städning och lite annat smått och gått.


Kolla i spegeln på väggen hur blå himmelen är...)


Hade hela gårdagen huvudvärk och trodde aldrig det skulle gå över, men efter en god nattsömn i stormen (jo det stormar fruktansvärt, men tror att taket skall lyfta och träden falla över huset) vaknade jag utan huvudvärk och skall riktigt njuta av den här kvällen eftersom jag inte igår kunde njuta av den kommande ledigadagen...



Usch vad uppsättningen av vassa knivar ser fula ut... de måste nog ner i lådan...)


Blev inspirerad att fota lite grann efter städningen och kolla, så stökigt det ser ut.. Jag försöker städa bort lite men så när man tar ett kort, märker man ju att det trots allt ser överfullt ut, eller....? Tycker ni läsare att det är mysigt när det står grejjer framme eller är det stökigt?


Bordet i köket har åter igen fått svänga på sej. Hyllan som stor under fönstret fick flytta bort och bordet är nu satt mot fönstret (minuset är att det är lite svårt att vädra bort matos nu när fönstret inte rikitgt går att öppna..).

Nu skall jag önska er alla en trevlig fredagskväll!


2 kommentarer:

  1. Mysigt med hemma dag!

    Jag tycker om när det finns saker framme... fast de skall vara bara de sakerna som hör att vara framme och just där....
    det lät bakvänt och underligt. Men kanske du förstår min mening.

    Här skulle en storstädning sitta bra också...


    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera
  2. Jag tycker ditt kök ser inbjudande och härligt ut, ett kök som är redo för matlagning och bakning, inte alls stökigt! =) Kök som är helt "befriade" från saker och prylar är sterila och stela, tycker jag.

    kram kram

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!