15 oktober 2011

Plättar från skogen

Då jag förra helgen strövade omkring i skogen, hittade jag dessa fina "plättar i luften"-liknande blad. Är det nån som vat vad de är? Kollade i Floran är färg och det enda jag hittade som kunde tänkas vara dessa , var Linnean. Har dock aldrig sett Linnean utan blommor så jag är inte säker? Har nån annan stött på dessa blad i skogen? Utan blommor alltså?


Plockade som sagt hem av dem, satt i vatten och hoppades på rötter. Men de vissnade ganska snabbt. Skall försöka mej på nytt ifall det inte hinner komma frost etter snö innan det. Skulle vara ganska kul att få dessa ner i krukan.


Kiva kun olen saannut myöskin suomenkielisiä lukijoita. Pyydän anteeksi että en aina jaksa/ehdi kirjoittaa sekä ruotsiksi että suomeksi. Yritän mahdollisimman useasti muistaa teitä suomenkielisiä. Löysin nämä kauniit lehdet metsästä ja otin kotiin, laitoin veteen ja toivoin juuria. Mutta ei onnistunut. Onko joku nähnyt näitä metsässä? Mikä kasvi tämä on?

Muistakaa olla mukana arvonnassa. Täältä pääset suoraan...
Kom ihåg att delta i utlottningen. Här kommer du direkt dit...
*click*

2 kommentarer:

  1. Fina blad!! Hoppas du lyckas med att få rötter om du försöker igen ;)

    SvaraRadera
  2. Näyttäisivät vanamon lehdiltä mun mielestäni.

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!