28 juli 2013

Antik & Kuriosa

Idag åkte vi till Hulta i Sund . 
Där fanns en Antik & Kuriosa försäljare som vi ville besöka. Resan var ju i längsta laget (inte för att nåt är långt ifrån varandra här på Åland..) och vi åkte längs små snirkliga vägar med endast ängar, träd, vatten och kor på bägge sidor. Som tur var stället väl skyltat så det var bara att följa dem. När vi kom fram blev vi glatt överraskade. Det fanns så mycket fint att jag nästan inte kunde behärska mig. I princip fanns där bara sådant som jag anytime skulle ha kunnat ta med mig hem. Detta var inget loppis så allt var prissatt...
Efter att ha gått omkring tre-fyra varv och hade konstaterat att jag inte kan släpa hem stora saker eller sådant som jag inte vet var jag skall placera dem , bestämde jag mig för dessa:


Ett stort gammalt tråg med en fåra för något rinnande (om någon vet vad dessa använts till, hör av dej. Försökte googla men hittade inget tråg med denna "rinna ut-grej" ). I bottnet på detta tråg är inristat åtalet 1859 så det är verkligen gammalt. och jag vet precis vad jag skall göra med det när jag kommer hem igen. Sedan såg jag en korg med skolästar och frågande den trevliga säljaren om han hade någon liten barnläst (har två större storlekar hemma) - och vips hittade han denna söta som är ca stl  21. Så söt! Perfekt i min lilla samling..


Dessutom hittade jag två fina smörknivar och en härlig sockertång i silver som jag länge velat ha efter att jag sett en hos en vän...;). Nu har även jag en sådan. 
Happy happy...


Ett ställe som jag säkerligen kommer att återvända till är  
Bosses Antik & Kuriosa
Vill ni se mer av vad där fanns kan ni kika in på hans hemsida på
 www. bossebark.se

Här ser du ett litet tvklipp från stället:

 





1 kommentar:

  1. Vilket trevligt loppisbesök du gjort! Hoppas att du får svar på vad ditt tråg har använts till.
    Kram Kicki

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!