30 juli 2013

Lite blomster från vägkanten

Fastän vi inte fått njuta av sol på några dagar är det full sommar här ännu. Först två dagar dimma och nu två mulna dagar bakom oss men resten av veckan är det utlovat full sol.. härligt! Då skall det njutas. Igår åt vi igen kräftor och hade plockat lite blommor som var så fina på bordet. Här är växtligheten så riklig att man får underbara buktetter av ingenting...


I dag skall vi promenera upp på berget för att plocka fina stenar. Gissa vem som tvingar familjen till det ? Här finns det väldans fina runda stenar som jag vill plocka med mig hem av. Lite mera tyngd i bilen. Nåväl, idag öppnar ett nytt loppis här i stan och jag tänkte åka och utforska det.

Till utlottningen här hemma hos Ingeborg kommer ni genom att klicka på tävlingsbilden högst uppe till höger.




PS ! Äggklockan som jag loppade tidigare betalade jag hela 2 e för.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!