4 juli 2013

Ostylat vardagsrum


I biblioteket hittade jag även två härliga småböcker med tänkvärda ord
De var i hyllan med avskrivda böcker och jag nappade snabbt upp dem. Tänkte att jag under sommaren skulle dela med mig av dem till er i slutet av varje inlägg . Som yngre gillade jag att spara på fina aforismer och tankar och har ännu kvar mina häften med inklistrade ord! 

* * * * * * *
 Allt som oftast får jag frågan " ser det alltid ut såhär snyggt och städigt hos er? ". 
Idag ser ni bilder på hur det oftast ser ut i vårt vardagsrum. Ganska städigt faktiskt. Försöker hålla åtminstone detta allrum lite prydligt...

Bild 1                                                                                         Bild 2

Bild 1: Laptopen står oftast på köksbordet, jo- brukar ofta ha ljus och brinna, även dagstid. Gillar doftljus.
Bild 2: Filtar och dynor ligger lite här och där (dynorna ni ser vid terrassdörren brukar vara i gungan ute). I länsstolen brukar man sitta och spela tv-spel och min LOVE-dyna (från Perfect Home) brukar allt som oftast var ihopknycklad ..

Bild 3                                                                                           Bild 4

Bild 3: Televisionen står påslagen nästan natt och dag (inte då vi inte är hemma förstås!) och den är så ful där den står i knuten. Lådorna i skänken lämnas ofta halvöppna och normalt ligger det en massa filmer och spel på golvet framför teven.
Bild 4: Vi har två kaniner som springer omkring inne. Den ena håller till på vardagsrumsmattan och där finns det oftast små "kulor" som inte luktar på något sätt men definitivt inte är så vackra att se och inte trevliga att stiga på. Brevid stolen på en liten pall samlar jag mina färskaste tidningar. Ofta brukar den högen falla då "nån" flyttar på stolen...

alltid är det inte snyggt och prydligt hos oss. Men det är väl inte sådant som man täcks visa på bild och inte heller sådana bilder som ni läsare vill se - tror jag ! ;)

"Av alla de gåvor
som en vis försyn
har givit oss,
för att forma livet 
absolut lyckligt,
är vänskapen
den skönaste "

          Epikuros




1 kommentar:

  1. Oj vad fint vardagsrum! :) Verkligen inspirerande.
    h. Silje

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!