5 juli 2013

Dagens fynd

På morgonen såg det lite mulet ut så jag bestämde mig för att åka på en liten loppistur! 
Innan jag hann ända fram visade sig att jag haft helt fel angående vädret! Solen sken hett från en klarblå himmel och jag kände hur svetten bara rann längs ryggen där jag gick bland hyllorna. Hittade bl a denna fina korg med lock och läder...


... och två papperslådor som jag tänkte ha i köket för lappar och papper som inte behöver ligga framme för ögat. Nå, länge hann jag inte vara hemma i solstolen innan jag hade hela köksbordet fullt med tidningspapper, vit färg och penseln jobbade som den.


Här får ni se en liten glutt av dem då de är en gång målade. Mera av dem senare! 

Första semesterveckan är förbi och visst har vi hunnit med mycket. 
Varit på stranden där vi simmat och solat, varit på biblioteket, har läst min första Läckberg.... , har gjort en intervju, suttit kväll med bästa grannarna i världen, fixat i grönsakslandet och skördat både jordgubbar och de första röda vinbären. Fin vecka alltså !


Dottern åkte just på väg på jobb och när hon kommer hem blir det film på tv och sedan fredagsbastu. Utlottningen här på bloggen är avslutad och vinnarna avslöjas på söndagen!

" Varje ny dag erbjuder oss en fräsch och ny
chans att ta itu med livet "

1 kommentar:

  1. Fina fynd och vit färg är nog en välsignelse, för den piffar nog upp allting.
    Ha en bra weekend!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!