6 juli 2013

Här kommer Pippi Långstrump ...

Innan sommarlovet fick jag av ett av dagisbarnen denna härliga  Pippi mugg. Gillar den massor. Kaffet smakar så gott ur just den muggen. Har inte tidigare stött på dessa och måste riktigt kolla upp dem på Rörstrands hemsida och ni kan själv läsa HÄR om dem och se vilka motiv och färger det finns.



De på påminner lite grann om Arabias Teema muggar men dessa är inte lika breda nertill.  Man blir liksom på gott humör när man ser dem..




Nu skall jag dricka mitt eftermidagskaffe och ta mig en bit av rabarberpajen som jag gjorde. Barnen gillar inte rabarber så det får bli mannen och jag som gottar oss med den.



" Ta dig samman och gör något onyttigt "

1 kommentar:

  1. Kiva mugg,
    jag köpte till Roni en i samma serie men med Emil i Lönneberga på.
    Då tänkte jag också att jag vill ha av dehär till mej också.

    Hälsningar från latmasken som bara väntar att semestern skall börja ;)
    Monica

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!