14 maj 2009

ÅLAND on my mind - ååå vad jag längtar

God morgon!
Ville bara kika in och berätta att jag LÄNGTAR så till Åland.


Vi är ju alla somrar där och hela familjen verkligen älskar det. Ibland har vi varit tillsammans med bekanta och ibland med mormor men oftast bara vår familj. Det är nog så vi trivs !

I sommar kommer min mamma och hennes "pojkvän" att vara en vecka samtidigt som vi är där. Det skall bli roligt. Vi skall självklart ses och njuta tillsammans av Åland.

Eftersom vi varit där i flera år , har vi ju i praktiken sett sgs allt som finns att se men trots det hittar vi alltid på nya saker. Vissa ställen har vi varit 10 gånger till - bara för att det hör till...

En av de ställena är definitivt Geta. Det bara kan jag inte få nog av! Där är så vacker och alltid sol!

En annan sak som vi älskar är havet runtomkring. Är själv uppvuxen om somrarna i skärgården och havet kommer nog för resten av mitt liv att ha en väldigt stor betydelse för mej.
Pojkarna tycker om att fiska, fastän det nog inte alltid nappar, men so what ? !!
Vi har faktiskt ett antal gånger , på riktigt, funderat på att flytta till Åland. Men det stannar oftast vid att barnen just nu är i den åldern att de vill ha sina kompisar runt sej och inte behöva bryta upp från allt. Och det respekterar vi och förstår dem.

Men den dagen kommer nog ännu ... alltså att vi flyttar för gott till Åland.







4 kommentarer:

  1. Min gubbe är på Åland just nu. Fuskit va?:-) Kramis

    SvaraRadera
  2. "Ibland har vi varit tillsammans med bekanta"
    onko 6-7 kertaa ibland?
    Mää oon mustis...
    Hyvää viikonloppua.

    SvaraRadera
  3. Ja visst är det fint på Åland. Förut tillbringade vi några somrar där med mannen innan barnen föddes då vi har gemensamma bekanta där. Men det är länge sen nu. Det skulle inte vara dumt att åka dit hela familjen en gång.
    Fina bilder!
    Kram S.

    SvaraRadera
  4. Ja, den heter Mårbacka och har funnits här i Sverige sedan 50-talet tror jag.
    Kramis

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!