29 maj 2009

Vecka 22 - äntligen fredag igen

Oj oj vad det har varit program den här veckan.
Alla dagar något. Ni hörde redan om kalaset som Emil hade på tisdagen. Samma dag var Jenny med sin klass på vårutfärd till Tammerfors. De åkte på morgonen kl 8 och kom hem på kvällen 20.30. De åkte först till Parola där det finns ett pansarvagn-museum. Där har vi varit tidigare och det är ganska spännande att se. Men Jenny tyckte att det var så lagom kul !
Sedan fortsatte de till Tammerfors där de först gick på museer och sedan for de till Särkänniemi, som är ett nöjesfält. Där finns även ett delfinarie (heter det så? ) som de tyckte att var kul.

Se så fina konster dessa delfiner gjorde. Här har jag faktiskt inte själv varit. Men är säker att pojkarna skulle gilla det oxå.

Sen blev det då äntligen dags för nöjesfältet. Där fick de spendera 4 hela timmar. Jenny vågade inte gå i denna hemskhet, utan hon stannande på marken och tog detta foto på sina vänner ;)

Idag hade vi då på morgonen Emils sista vårfest. Emil på bilden med randig skjorta. Tänk att det var vår sista dagisavslutning. Buuuu! Visst känns det lite vemodigt men - that´s life !
De uppträdde med många fina sånger, sedan fick de diplom och till sist en ros och en fin minnessnäcka! Sen blev det glass och kaffe och jordgubbskaka, mums!



Hade packat med mej ett litet paket med näsdukar ifall jag skulle börja snyfta. Det gjorde jag oxå. Men inte så farligt...
Det är konstigt hur jag alltid året innan mina barn slutar dagis/sexan/nian börjar gråta under festerna, när jag tänker att ;- Tänk nästa år är det mitt barn som skall få förskolerosen eller sluta i trygga lågstadiet... men sedan när det året kommer då det faktiskt gäller mitt barn, då känns det bara ganska bra. Det är väl det, att man märker att barnet har vuxit och verkligen är färdigt att ta följande stora steg - vad det än gäller. Jag är nog väldigt känslig när det gäller mina älskade smågryn. Men de växer och det är inget jag kan göra något åt.
Nu kom vi just hem från Max skolavslutning. Skolan har en stor kör och det blir alltid mycket musik. Alla 400 elever i skolan lär sig under 5:an och 6:an att spela gitarr och de uppträder alltid på sista vårfesten med en rivig rocklåt + sång. Så även detta år . Maffigt var det... man blir sååå stolt över sitt barn.. Sen champange i klassen och vi avtackade läraren och klassassistenten.
I morgon blir det betygsutdelning ,men dit går Max ensam eftersom vi skall på Jennys avslutning som börjar klockan 8.00. Så har hon då gått ut högstadiet. Hoppas att det snart börjat klarna vad hon skall göra nästa år.
Nu skall jag ta mej en lång varm dusch och sedan njuta på soffan av en cider och tv.
That´s all folks,





Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!