15 maj 2009

Träff med vänner ...

Hej!
Idag njuter jag av att det är fredag. Vi har flickträff igen. Tänk att det faktiskt är en månad sen senast. Vi träffas hos varandra en gång i månaden och alltid är det lika roligt!
Ikväll skall vi till vännen B.


Vi äter något gott och sitter och pratar om våra barn, män och allt annat som kommer på tal. Barnen är allt mellan 3-16 . Endel har således just börjat medan några av oss är på slutrakan av "barnatiden" ( jag vet inte om man kan kalla det så, men ni förstår säkert vad jag menar )
Ibland tar tiden alldeles för fort slut, oftast faktiskt! Fast vi alla bor relativt nära varandra och kunde egentligen ses när som helst. Men det känns som om den tiden aldrig finns.
Därför känns dessa träffar lite som "livsviktiga"-för mej, i alla fall!
I alla fall är de ett litet andehål, vi känner varandra bra och alltid behöver man inte berätta allt från början för att de skall förstå vad man pratar om.
Vi är lite som vännerna i Sjumilaskogen. Alla är vi olika till sättet men vi trivs fint ihop. Och såklart hjälper vi varandra , precis som vännerna i Nalle Puh - om det behövs.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!