19 maj 2009

I´m in love with a fairytale..

.. even thou it hurts..... I don´t care if I loose my mind...

I just love it !

Vad underbart att Norge igen fick en unik seger i Eurovisionerna detta år.
Det är ett tag sedan sist och jag är sååå glad att Alexsander Ryback vann.
Fairytale var hela tiden min stora favorit. Den andra favoriten jag hade var vit-ryssland med de slapp tyvärr inte ens med till finalen.

Igår när jag kom hem från jobbet 17.30 hade vi talko på gården. För en gång skull hade vi fint väder. Vädergudarna har verkligen inte varit goda mot oss de senaste gångerna. Det märktes även i antalet deltagare. Vi var mycket flere än normalt. Vi hade på hösten gjort mycket arbete på gården och det resulterade i att vi inte den här gången hade så mycket att göra. Vi planterade blommor, sådde gräs och krattade.




Resten av tiden grillade vi korv, drack öl, cider och limonad.Barnen sprang omkring och lekte och vi hade det verkligen trevligt. Visst är det viktigt med den sociala biten. Speciellt de som inte har småbarn, de är ju inte så mycket ute på gårdarna , så många av dem känner man ju knappt.
Idag är Max med sin klass på vårutfärd till Mjölbolsta , där de skall få vara med om mycket skoj tillsammans med de andra sexorna. Jenny har projektvecka , vilken innebär att niorna nu i slutet av terminen skall göra sitt slutarbete. De är lediga hela veckan från skolan och jobbar hemma. Jenny skriver sitt stora projekt om olika hästraser.

Nu skall jag ta en stor kopp kaffe och fortsätta jobba på,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!