14 september 2009

Änglar och andar

God morgon!
Sitter hemma och njuter av en timme "bara min tid". Nästan i alla fall. Jenny stannade hemma idag eftersom hon inte mådde bra i morse. Satt ganske länge upp igår och kollade tv . Först blev det Big Brother-talkshow som ju är ett "must" och efter det blev det några bandningar. Båda programmen handlade om det övernaturliga . Jag och Max tycker om att se program som handlar om sådana saker, huu!

Till veckans höjdpunkter hör Haunted houses, Paranormal Children och Ghosthunt.
Ni tycker säkert att jag är helknasig men jag tror faktiskt på ett liv efter döden och är intresserad av "andevärlden". Det är inte klokt hur mycket paranormala hus det finns i världen. Dessa program handlar just om hur medier och andra intresserade försöker få kontakt med andevärlden och får det också många gånger. Tycker att det är intressant att höra om människor som har kontakt med " den andra sidan" och speciellt intressant är programmet som handlar om barn som har övernaturliga gåvor och hur de skall lära sig att hantera dem. Föräldrar som inte förstår vad som händer och hur de skall kunna försvara och trösta sitt barn i situatoner då barnet är rädd och kanske inte kan sova pga av att "nån" stör deras sömn eller då de ser sanndrömmar och vaknar skrämda...

Har hemma ett litet bord där mina egna änglar finns. Det är allt från snickarade trä-änglar till gamla porslinsänglar. Det finns även en tavla av Juhani Palmu som heter " Torsoenkelit"och som jag tycker väldigt mycket om.


Har själv inga större egna erfarenheter av det övernaturliga. Har någongång sett, vad jag kallat, sanndrömmar. Drömmar som jag sett flera gånger och som har betytt något för mej eller nån i min närhet. Hoppas ni som läser detta inte tycker att jag är nåt freak ( det tycker nog mannen lite ;). Han tror inte alls på sånt här blaj och fattar inte hur vi kan sitta och glo på sånt trams.
Skulle vara glad att höra vad ni har för åsikt om detta annorlunda ämne. Skriv gärna ner era åsikter och blir jätteglad av att höra era eventuella erfarenheter av det oförklarliga....
Kram,




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!