21 september 2009

Silvermedalj åt Max och vitt åt mamma

Här sitter en utmattad, men nöjd, silvermedaljör hemma på trappan



Hejsan!
Ni anar inte vilken stolt mamma som sitter här idag ;) . Max var hela helgen på innebandyturnering och kom hem med en silvermedalj. De vann alla sina matcher med Max i målet... i finalen mötte de ett lika bra lag och förlorade 7-8. Stämningen var i taket då målen avlöste varandra i jämn takt. Skulle spelet visslats av 3 minuter tidigare skulle vårt lag ha vunnit. That´s life. Visst sved förlusten lite till men nu har allt förvandlats till glädje. Som mamma till en målvakt, kan jag berätta att det är nervslitande att kolla på matcher....

... och när storebror blev fotograferad så måste ju linslusen Emil också få komma med på en bild..(tänk så roligt att de vill sååå gärna var objekt i min blogg..... ;)*fniss*

Mamma fick oxå lite saker gjorda igår. Jenny hjälpte med att måla endel och klara blev en gammal Ikeas knoppbräda som jag köpt på nätet för några euro .
Även en annan liten hängare, en batongkorg och det stora X-et fick sej med penseln.
Annars var söndagen ingen bra dag. När jag förde Max till spelen och hade parkerat bilen, startade den inte mera. Fick inte ens nyckeln vriden... automatväxeln gick inte att rubba och det hela slutade med att jag fick kalla på bärgningsbil som kom och hämtade skrället.... nu sitter jag och väntar att de skall ringa från Bilia och meddela vad som felas Volvon.

Hoppas ni alla har en fin start på veckan,

Kram

2 kommentarer:

  1. GRATTIS!Han måste vara supernöjd..
    Det kan jag tänka mig att det måste vara nervöst att sitta o se på.Har du några naglar kvar?

    Ha det strålande!

    SvaraRadera
  2. Hej vännen
    förstår att du är stolt som en tupp:)

    Jaha sr att du flängt runt med den berömda vita penseln:)
    Jättefint blev det.

    BILAR grrrr kan man bli galen på dom ibland, just nu har vi 2 st som strejkar mer el mindre.

    Hoppas du får en bättre måndag
    Kram sari

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!