7 september 2009

Ä som i äppel

Hej!
Måndag igen. Tänk att veckosluten alltid måste gå så äckligt fort. Och ändå hade jag ledig fredag och börjat 10 på måndag. Har alltså själv haft en rätt så lång helg, eller hur?

I går på söndagen plockades det lite äppel. En del hamnade i frysen och en stor del blev faktiskt framme för att ätas. Lite sura verkade de vara men å andra sidan gillar jag sura äpplen. Är på riktigt allrgisk för äpplen i "rå" form men tycks kunna äta sura äpplen.. bra va?
Det kommer att bli äppelsylt och lite äppelsaft, tror jag. Vet ni vem som också blev glad?
Jo Betty och Ville, våra kaniner. Plockade lite bättre fallfrukt åt dem . Desssutom kom jag att ta lite grenar från träden till dem att gnaga på.


Även en skål med krikon kom jag åt. Älskar dem . Tänkte jag kunde testa att lägga in dem. Kunde vara gott att äta till vaniljglass.... mums!

Snart måste jag laga mej klar för veckans första arbetsdag. Var redan ute i trafiken och förde Jenny till skolan kl 8.00 och Emil till skolan kl. 9.00.

Ha en bra start på denna höstliga vecka,

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!