13 april 2012

Boys room

Är det något rum det är kaos i dygnet runt så är det i detta rum. 
Det ser ni inte nu eftersom mamma har haft ledig dag och städat...allt för att 11-åringen skulle ta hem två kompisar efter skolan för att rådda allt igen:..suck! 


De har galopperat runt från tv-spel till dator och ut i mellan och in tillbaka för att leka kurragömma och skjutlekar. Mattorna är skruttiga var än de går fram och jag (pedantmamman) går efter ... Snart är det dock dags för dem att gå hem och jag skall iväg om en stund för att möta älsklingsdottern från bussen!.Den egna busungen tycks vara inne i någonslags "tuffis" period eftersom språket och maneérna plötsligt förändrats och jag hörde honom prata om disco idag..;) . Fast tack och lov myser han med mej om kvällarna ännu....medan den äldre helst sitter vid datorn (med hörlurar) och mumlar ett svar ifall man frågar nåt. Är det såhär hos någon annan??

Senare i kväll skall det bli liten ost och vin med goda grannar


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!