16 april 2012

Utfärdsplatser till sommaren

På fredagen skulle jag fotografera några utfärdsplatser till en artikel som skall vara med i ett sommarnummer. Som ni säkert ser var det inte speciellt sommarväder just denna dag. Det t o m regnade då jag begav mej ut.Usch då. Ni kan säkert tänka er att dessa underbara gamla byggnader skulle ha sett betydligt finare ut i sommarskrud..

Bemböle kaffestuga
Blev riktigt deppad och under helgen har jag nu jobbat som en dåre ute på gården och på terrassen för att få bort all snö som finns kvar. Måste säga att det ser rätt bra ut. Idag skiner solen så jag hoppas att det sista smälter medan jag sitter på jobb ;)

Glims gårdsmuseum
Dessa bilder är alltså från Esbo. 
Det är Bemböle kaffestuga samt Glims gårdsmuseum. Båda ligger brevid Ikea och i närheten av Jorvs sjukhus (detta för er som aldrig besökt dessa ställen) . Rekommenderar dem varmt. I kaffestugan serveras förutom kaffe även mat och på Glims kan du se hur man levde förr i tiden i Esbo. Under sommaren ordnas det utställningar och annat kul där och givetvis finns där ett sött litet café.

Glims gårdmuseum
Ha en fin start på veckan!

1 kommentar:

  1. bekanta vyer - men du har rätt så speciellt somrigt lockande ser det ju inte ut just nu :)

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!