4 april 2012

Negativa jag

Ännu har ingen påskinspiration visat sej hos mej. 

Gräset är sått, åter igen, lite för sent.
 Något grönt sticker fram men inte mycket att hurra åt.. Två häxor som sönerna gjort i skolan, kommer att få flyga i vårt hus samt några vita ägg- that´s it!

Är ingen påskmänniska. 
Gillar nog chokladäggen och påskmaten . Och vårblommorna förstås....
I morgon blir familjen igen fullständig då dottern kommer- det ser jag fram emot!
Och min lillasyster som bor i Schweiz har idag kommit till Finland med sin lilla busiga son för att vara här över påsken. Dem skall det bli kul att träffa..

Nu solen skiner så fint och jag ser mina äckligt skitiga fönster och en massa damm....
Kanske jag borde köpa lite godis till kvällen och lägga mej på soffan...

Trevligare inlägg i morgon !

3 kommentarer:

  1. Det är nog bara att försöka strunta i alla "man borde" och istället njuta av lite extra helgdagar:) Ha en skön påsk!H.Tilda

    SvaraRadera
  2. Jag e nog inte heller den som pyntar till påsken. Har hängt några fina ägg i en kvist vide, men det e åxå allt. Köket ser alltid lite påskit ut då det går i gult o vitt :)

    SvaraRadera
  3. Här har ingen större städning skett heller, vi tar det efter påsk ;)
    Påsk betyder bara långledigt och god mat och vänner i vårt hus.

    Glad Påsk Lotta!
    Monica

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!