12 april 2012

Ut med påsken..

Så var då påsken över och det är igen dags att plocka undan allt man dragit fram för fyra dagar sedan. Minns då man själv var liten, hur vi hade pyntat och dekorerat hela huset i regnbågens alla färger. Måste väl be om ursäkt av mina egna barn , då de inte får uppleva denna färgprakt ...! Att släpa fram lådan med granna påskpynt för att de skall stanna framme i 4 dagar är för mycket begärt .. man ids inte riktigt ens besvära sej!

Nu skall alltså alla vita ägg, stora som små, häxor och små kycklingar, få flytta ner i påsklådan igen, tills nästa gång det är dags igen.Tacka vet jag julen , då man pyntar hela november ( !? ) och får njuta av det mysiga ända in till januari...

Nu är det trots allt sommaren jag väntar på och att få fixa i trädgården... såg att mina krokusar och snödroppar kommit fram... härligt! Nu måste jag göra mej klar inför veckans sista arbetsdag.
Kram!

PS! Glöm inte att anmäla dej till bloggträffen som kommer att gå av stapeln den 9.6 i Borgå!
Alla intresserade bloggskrivare är så hjärtligt välkomna. Frågor och anmäning till mej senast 12.5
hemmahosingeborg@hotmail.com

4 kommentarer:

  1. Vackra stilleben du ordnat, påskägget är så fint :)
    kram Tini

    SvaraRadera
  2. Vackra stilleben du ordnat, påskägget är så fint :)
    kram Tini

    SvaraRadera
  3. Vackra stilleben du ordnat, påskägget är så fint :)
    kram Tini

    SvaraRadera
  4. Oho! Först for det ingenstans och sen for det 3 gånger, sorry! Tini

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!