25 april 2012

Trädgårdsplaneringar

Idag har det varit en alldeles ljuvligt varm och solig dag.
Hade haft lust att lämna kontoret och bara gå ut och sitta. Mannen hade ledig dag idag och satt ute på trappan och njöt i solskenet då jag kom hem... lyckans ost!
Här skall årets ärtodling växa
Då jag kom hem  såg jag på långt håll att några nya lila krokusar hade kommit fram och det kändes så somrigt att jag gick in efter kameran. Som ni ser är både tulpaner och annat som jag stuckit ner i jorden, på väg upp!


I år skall det ske en förändring i min trädgård. Alla blommor kommer att planteras i stora lådor och krukor och placeras på terrassen. Även eventuella lökar kommer hädanefter att planteras i krukor som kan flyttas runt allt efter bloggerskans plötsliga "inreda-ute-infall". Ute på gården kommer vi i år all plantera bärbuskar, lite potatis, zuccini och ärtor. Dessutom har jag ju min tomatplanta som jag hoppas får en riklig skörd i sommar.


Rabatten som ni ser här har tidigare varit full med blommor, men i år blir det alltså mitt bärbusk-land, vinbär, krusbär och eventuellt något annat.

Kram på er!

1 kommentar:

  1. Bärbuskar är nyttiga att ha i trädgården. Det är också fiffigt att ha blommorna i krukor som man kan flytta runt på. Det är ju lika roligt att inreda ute som inne :)
    kram Tini

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!