29 april 2012

Söt som socker

Då vi hade loppis här i stan hittade jag denna fina sockerströare i kristall. Den är verkligen fin och kostade endast 2 e .

Måste dock lära resten av familjen att man inte behöver sätta metalldelen in i flingorna med mjölken.. har nämligen upptäckt att den blivit doppad...

Besökte våran farmor idag och hon bjöd på underbara munkar med rejält med socker på... nam vad gott och verkligen ett måste på första maj. Hur är det med mjöd i er familj , brukar du laga egen mjöd? Brukar laga en liten sats eftersom jag är den enda här som gillar självgjord mjöd. De andra dricker hellre butikens..

Som ni kanske märkt , trixar jag lite med fonten här på bloggen. Tycker ni denna är för svår att läsa? Söker efter en som passar till min header...
I morgon firas vappen i goda vänners lag - lillprinsen har tyvärr feber nu så vi skall hoppas han kryar på sej till i morgon.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!