30 april 2012

Glad Valborg

Kikar i alla hast in för att önska er alla en solig, varm och framför allt trevlig, Valborg! Kom just hem från, vad som kändes, världens längsta arbetsdag; glömde nämligen plånboken hemma så det blev ingen lunch idag...Men senare blir det grillmat så må jag inte överleva men en smörgås tills dess..

Denna fina bok med dikter om alla vårblommor, kommer från min mammas släkt!  Försökte hitta ett datum min hittade inget. Den är säkert närmare 100 år gammal, kanske över rentav!

Flower Fairies of the Spring  


The song of the Shepherd´s -purse fairy

Thoug I´am poor to human eyes
Really I am rich and wise
Every tiny flower I shed
Leaves a heart-shaped purse instead.

In each purse is wealth indeed--
Every coin a living seed.
Sow the seed upon the earth--
Living plants shll spring to birth.

Silly people´s purses hold
Lifeless silver, clinking gold:
But you cannot grow a pound
From a farthing in the ground.

Money may become a curse:
Give me then my Shepherd´s Purse!

1 kommentar:

  1. Glad valborg! Boken känner jag igen... köpte en gång på loppis två st i samma serie för de vackra bildernas skull ;O) Ang din fråga använder jag mestadels programmet photoscape som går att ladda ned gratis. Där finns mycket fina ramar att välja bland!

    Kram Gugi

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!