1 maj 2012

1:sta maj

 Firade Valborgsmässoafton i underbara vänners sällskap. Vi inledde grillsäsongen och det smakade super eftersom vi åt ute fastän solen hann gå ner innan maten var klar. Mysigt var det - och vilken sommarkänsla.
Minns ni de små konstiga glasen som jag hittade på loppis en gång? De som stod i en ful grön plastställning? Glasen är perfekta som vas till ensktaka små blommor från trädgården..

 Idag fortsatte vi med 1:sta maj kaffe, struvor och munkar. 
Hann även med trädgårdsarbete. Gjorde en blombassäng till ringblommorna, planterade mina krassefrön och satt upp en hylla på förrådsväggen där jag nu kan förvara mina krukor och annat som har med trädgården att göra. Ännu saknas ett planateringsbord. Skulle gärna ha ett då det definitivt skulle spara min rygg.
Tänk vad skönt med en ledig dag så här mitt i veckan. Två dagar jobb och sen ledigt igen. Påminner er ännu om bloggträffen. Ni som inte ännu anmält er -gör det! Om det är något ni undrar ang träffen, hör av er...


Hoppas ni alla haft en fin 1:sta maj!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!