6 maj 2012

Första ute-loppiset....

Hejsan!
Idag åkte jag med grannen och hennes dotter på sommarens första uteloppis. Aah, vilken charm att få gå omkring i solskenet och kika och peta på grejjer. Fasligt mycket babykläder fanns det och dem gick vi snabbt som attan förbi. Några finheter hittade jag. Idag visar jag en av dem.

Denna gamla söta fickklocka hittade jag i en hög med andra armbandsur. Den är sönder med det gör inget för det var ju urtavlan som var det viktigaste. Tänker börja samla på sådana nu tror jag. Gillar den verkligen. Den är av silver (äkta!) och på baksidan är det en ingraverig och stämplar. Har inte ännu kunnat tyda vad det stå i ingraveringen men skall försöka hitta ett förstorningsglas i veckan.
Mera fynd är fotograferade och likaså mina målar-projekt. Dem får ni se senare.

1 kommentar:

  1. Vilken fin klocka du loppat :)
    )Jag kör också med photoscape för jag tyckte photpshop och coreldraw var föööör svåra ;) )
    Ha en fortsatt skön söndagkväll
    Kram Erica

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!