29 juni 2013

Gammalt och skört

Vaknade tidigt i morse, veckoslut och semestern börjar på måndag. Satte på kaffekokaren genast och sitter och hör hur regnet sakta strilar ner. Känns faktiskrt riktigt skönt efter alla dessa fantastiskt heta sommardagar.  Satt och njöt av mitt morgonkaffe, då mitt öga föll på det öppna lilla skåpet i knuten.


Där trängs många fina gamla saker som jag samlat på mig under årens lopp. Jag känner verkligen för dessa gamla spetsar, trådrullar och silversaker som har många många år bakom sig. Känner mig alltid lika glad då jag hittar sådant på loppisar eller får av min mamma, som ju vet vad jag kunde gilla.



Sköra spetsar samlas i en glasburk huller om buller med tunna spetsgarn, små spetsblommor och dessa härliga spetshandskar. Fina som sjutton! För övrigt gillar jag inte spetsdukar något särskilt. Har några som jag alltid har på bordet, de är gamla och funnits lääänge i släkten. Men av "nutids" virkningar är jag inte alls intresserad av. Under semestern skall det bli många loppisbesök, det har jag bestämt....


Önskar er alla en härlig lördag!

PS! Utlottningen här på bloggen fortsätter ännu några dagar så om du inte deltagit gör det bums. Länk till tävlingsinlägget hittar du uppe till höger.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!