30 juni 2013

Söndagens loppis...

I morse kände jag för att åka på en loppisrunda. Fick mannen med och vi for iväg. Jisses vad många försäljare det var som stod där ute och sålde i solskenet. Trodde aldrig att det skulle ta slut. Bilar var det i mängder och det var just o just att vi ens fick p-plats. Det blev allt varmare när vi traskade omkring och borden tog liksom aldrig slut. Fast bra det..;). Det fanns massor med fint som jag petade på. Och en massa skit. Höll mig borta från allt härligt rost och gamla saker. Några saker hittade jag som dock fick följa med hem till oss. Bl a denna söta glasskål på fot med lock. Den är ca 20 cm hög så jag ser mig använda den till lite allt möjligt. Betalade hela 1,50 e för den. 



Sedan råkade mitt loppis-öga falla på denna stora Welcome -väggtext ( ca 50 x 70 cm ) som säljaren ville ha 50 cent för !!  Var jag skall klistra upp den vet jag inte ännu men upp skall den..


I morgon är det första riktiga semesterdagen! Så skönt det skall bli. Tänker dock försöka städa här hemma genast på morgonen för att sedan kunna njuta av de lediga dagarna. Tyvärr har de lovat lite svalare dagar, men vi får väl hoppas meteorologerna har fel.

Sommarkramar
 till er alla!

1 kommentar:

  1. Vad snygg glasskålen är, ett fynd skulle jag säga,såg en liknande på stocka igår men priset var ju helt annat .....
    h.MP

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!