9 juni 2013

Svar på era frågor...

 Idag var det strandväder igen. Det såg lite molnigt ut så vi tog det riktigt lugnt på morgonen medan vi såg hur vädret artade sig. Stranden vi åkte till ligger rätt så nära oss så det är lätt att komma hem ifall vädret ändrar . Men idag var det alldeles tvärtom , det var molnigt då vi for men när vi kom fram var himlen helt blå och solen gassade härligt. Vi njöt några timmar där och barnen vågade sig i vattnet tom. Inte jag..;)

 Jahas, då är det dags för svaren på era frågor.




1. Anonym frågade..
Hur kom det sig att du började blogga? Hur länge har du bloggat?
Jag började blogga i september 2008. Det var min goda vän som bloggade och hon visade mig "hur man gjorde". Blev superintresserad eftersom jag alltid gillat att skriva, har alltid haft dagbok och gillat att skriva brev. Då jag startade min blogg var det inte alls meningen att den skulle se ut som den gör idag. Den skulle fungera som en slags dagbok för mig. Men allt efter att tiden gick , märkte jag att bloggen allt mer fick inlägg om mitt stora intresse ; i n r e d n i n g.  Så nu fungerar den som en slags inredningsdagbok, ett plank mot vilken jag kan bolla mina tankar och funderingar och alla inspirationer jag får samtidigt som jag lite skriver ner vad som hänt och skett i vårt dagliga liv.


2.  Tini frågade...
Hur gick bloggträffen?
Bloggträffen ja, i år gick det inte alls som det skulle. Vi var nämligen tvungna att inhibera den. Först kom det många anmälningar men då datumet närmade sig kom det sgs lika många inhiberingar. Tyvärr! Det var stafettkarneval just det veckoslutet och det påverkade de flesta som inte kunde komma. Så nu gör vi ett nytt försök genast i höst. 



3. Marie frågade... 
Dom flesta är svag för något som man har extra svårt att låta bli... så som skor, väskor eller som jag kannor. Vad är du svag för?
Ja du, som yngre var jag verkligen svag för skor. Nuförtiden är jag svag för helt andra saker. Mest faller jag för dessa då jag är på loppisar; rostiga saker, gamla emaljfat, glasburkar, vitt porslin, gamla träsaker och mycket sådant som bara jag ser potentialen i...Då jag ser sådant måste jag köpa. På mitt favoritloppis finns det några gubbar som säljer stärbhus..de har borden fulla med s...t och jag är typ den enda som köper av dem..


4. Siri frågade...
Du har ett härligt hem, har du alltid gillat den vita inredningen?
Nja det minns jag faktiskt inte. Tidigare tror jag nog att den var mer traditionell men allt efter att åren har gått har jag förälskat mig i det vita, det helvita.. Allt är vitt hos oss. Har nyligen blivit modig och målat endel av möblerna svarta. Gillar det. Och grått...

5. Anonym frågade..
Hej, gillar din blogg. Har du utbildning inom inredning?
Nej, det har jag inte. Jag är utbildad barnskötare och har länge jobbat på dagis. Blev trött på det och jobbade ca 7 år på kontor som sekreterare. Gillade det väldigt mycket. Nu jobbar jag igen på daghem, med barn i åldern 1-3 år. Skulle gärna studera något inom inredning...

6. Linnea frågade..
 Är det du som brukar ordna bloggträffen? Är du alltid inspirerad eller är du också stressad för att man inte hinner med det roliga?
Jo, jag brukar vara med och ordna bloggträffen. Har alltid tusen järn i elden och gillar att fixa och ordna. Blir väldigt lätt inspirerad, speciellt då det gäller mitt hem och har hela tiden en massa små projekt på gång. Ofta blir det dock så att jag inte hinner förverkliga det jag skulle vilja. Roligt har jag ofta... ;)

7. Lilli frågade...
Tack för din fina blogg! Vill fråga vad det är som gör dig glad?
Jag blir ofta glad och jag är sällan sur eller arg. Om jag är arg brusar jag fort upp men blir lika snabbt glad igen. Glad blir jag då jag ser att barnen har det bra och att de är glada. Även då jag äntligen fått något gjort som hängt på min "to do" lista i evigheter. Då jag är tillsammans med mina vänner är jag alltid glad. Och tanken på den nalkande sommarsemester gör mig glad...


8. Pian B frågade..
Vilket är ditt bästa loppisfynd? Eller bästa köp i inredningsväg?
Mitt bästa köp är nog mina två vita Ektorpsoffor som jag gillar väldigt mycket. Nu har jag nog en tid längtat efter ett par nya gråa huvor till dem... Men de har hållit sig fina, är lätta att tvätta och har just den rätta formen och dem sitter (och ligger) man så bra i... Det bästa loppisfyndet... hm... det är nog fortfarande alla mina supergrejjer som jag hittat på somrarna på loppisarna runt omkring på Åland. Älskar att söka små nya loppisar där. Bl a har jag köpt ett fönster med tre rutor för några futtiga slantar, en stor madonna som nästan var gratis, en Reda kökslåda...


Tack för era frågor, hoppas ni är nöjda med svaren...
Bland er som ställde frågor lovade jag lotta ut en liten överraskning och den som får ett litet paket hemskickad är...

...Siri.

Grattis, meddela mig dina kontaktuppgifter !


Härliga sommar







1 kommentar:

  1. Synd att bloggträffen blev inhiberad. Ser dock fram emot en bloggträff på hösten :)
    kram Tini

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!