22 juni 2013

Härliga sommarfest

Igår firade vi midsommar med goda vänner.
 Vädret var det härligaste hela dagen, sol, helt blå himmel, vindstilla och varmt. Jag njöt i solstolen hela morgonen och petade lite i trädgården och bara tog vara på denna fantastiska sommardag. Där jag gick och plockade blommor fick jag en  ide. Ville göra en egen midsommarstång åt oss.


Gick runt i huset och funderade vad jag kunde använda som stomme och voila, min smyckeställning! Klädde stommen med gröna blad och sedan gjorde jag två små blomkransar. Blev så söt tycker jag. Tyvärr höll ju den inte sig så värst fin hela minsommarnatten men den var fin så länge den varade ;)

 
 Lite kransar snodde jag och hängde upp lite här och där. Vilken härlig sommarkänsla de ger. Kvällen var varm och härlig och vi satt ute och njöt av god grillmat och trevligt sällskap. 



Önskar er alla en härlig
m i d s o m m a r d a g







3 kommentarer:

  1. Vilken fin midsommarstång! :-) Och kransar, wau. Trevlig midsommardag!

    SvaraRadera
  2. TREVLIG MIDSOMMARSTÅNG. HAR NI OCKSÅ SATT BLOMMORNA UNDER KUDDEN.
    HÄLSNINGAR FRÅN FAGERBO.

    SvaraRadera
  3. Jättesöt midsommarstång!
    Gog fortsättning!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!