13 juni 2013

Pelargoner

God morgon i stugorna!
Skall tidigt på jobb idag så jag sitter ensam i köket och njuter. Riktigt skönt måste jag säga! Verkar bli en grå dag idag- ingen sol som förgyller dagen.


Minns inte om jag visat er mina vackra pelargoner som jag köpte i våras. De är verkligen kraftiga och hela tiden kommer det nya blommor. Tänk att pelargoner kan vara så vackra - fastän de ofta kallas för mormorsblommor. Inte hos oss i varje fall, här är de de sommarblommor som måste köpas varje sommar. Försöker nog få dem att överleva vintern, men oftast är slutresultatet inte så bra. Har märkt att överlevnaden blir bäst ifall de får stå inne vid ett fönster precis hela vintern. Inga kalla källare här inte.


Men dessa härligheter är nya för denna sommar. De står på trappan och önskar välkommen!
Ha en bra dag ni alla!


3 kommentarer:

  1. Pelargoner är också en av mina favoritblommor. Har en som står i köksfönstret och den blommar så vackert just nu. :)

    SvaraRadera
  2. Håller med dej om övervintringen av pelargonerna. Jag vet inte heller vad jag gör fel men jag lyckas inte övervintra dem. Skall nog försöka igen med mina mårbackor men får se, men nu skall dom inte i mörkt utan nu får dom blomma för fullt i veranda fönstren.
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera
  3. Underbara pelargoner, så härlig färg! En av mina favvisblommor=)

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!