3 september 2013

Cosmosblomma

På försommaren strödde jag ut i trädgårdslandet några frön som skulle bli cosmosblommor.
Ingenting hände på hela sommaren, jo i slutet av juli fanns det typ lite grönt som stack upp ur jorden.


Vips i början av september när jag städar bort sommaren och alla vissna blommor, hittar jag dessa underbara cosmosblommor i full blom. Hade nästan redan gett upp hoppet. Nu klippte jag ner dem och satte dem i vas,  för att få njuta av dem så länge de blommar.


Ännu har jag inte klippt ner örterna, men det skall jag göra till nästa. 
Oregano, mynta och basilika väntar på mej, kul att använda dem sedan i torkad form hela vintern.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!