6 september 2013

September moodboard

September 
är årets nionde månad i den gregorianska kalendern och har 30 dagar. Den innehåller årets 244:e till 273:e dag (245:e till 274:e vid skottår). Trots att september är den nionde månaden enligt vår gregorianska kalender betyder namnet den sjunde månaden. Det beror på att man år 153 f.Kr. flyttade årets början till januari istället för mars, där den tidigare legat (Wikipedia ) .


Eftersom jag inte är en höstmänniska och denna månad inleder hösten för mig, brukar jag ofta känna mig nere under denna månad. Då längtan efter sommaren är stor , trots en del soliga och varma septemberdagar , och väntan till jul är lång, känns denna tid tung!  Försöker puffa mig själv att orka igenom tiden med att göra det mysigt för oss; tända ljus, krypa upp i soffan med en kopp kaffe och bara njuta av att vara hemma.
Min torsdagsbild visar vad som gäller just nu !

Mera moodboards ser du inne hos Inspirationsfabriken.

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!