29 september 2013

Vacker och grå och full med hål..

Råkade hitta en tegelsten av den håligare sorten.
Ville ha en sådan för att ställa på sonens skrivbord för pennor och dyligt. Då vi var i skogen förra helgen snubblade jag över denna och givetvis plockade jag med mej den hem, trots mannens suckande..


Den var alldeles grön av mossa och hålen var fulla av barr och småkryp, men nu efter en ordentlig tvätt med rotborste och duschande- ser den riktigt fin ut. Så fin att jag inte ännu fört in den till sonen där den ju skulle vara , nu står den i trappan brevid mina betongljustakar.


Olin jo kauan etsiskellyt tiiliskeveä täynnä reikiä pojan kynille yms. Viime viikonlopullla kun kävimme metsässä kompastuin tän kiven päälle ja tottakai otin sen kotiin mieheni iloksi! Koko tiili oli sammaleesta vihreä ja reiissä oli havusia ja pikkuasukkaita. Nyt juuriharjalla putsattu tiili on niin hieno että vielä en ole saannut sitä vietyä pojan huoneeseen vaan jätin sen rapussa seisoviin betonikynttelikköjen viereen seisomaan. Pääseköhän se ikinä edes sinne lastenhuoneen asti...?


1 kommentar:

  1. Vad häftigt! Jag trodde det skulle handla om ett durkslag eller en sil i zink. Kraaam Pia

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!