7 september 2013

Höstbalkong

För ett tag sedan inredde jag en höstbalkong inför en artikel som jag hade på gång. Balkongen i fråga är inglasad men används trots det mest på sommaren. Eftersom balkongen har en infravärmare kunde den användas året omoch den blev verkligen just så mysig som jag hoppades. En riktig året om-balkong !


Stylade balkongen med möbler som fanns inne i lägenheten och fyllde på med filtar, kuddar och lyktor. Att inreda betyder inte alltid att vara tvungen att köpa nytt, att inreda är att se möblernas potential i en ny miljö. Hemma inreder jag oftast just enligt denna princip. Gamla möbler får en ny plats och ofta även en ny "uppgift" i hemmet !






Själv har vi ingen balkong men tycker det skulle vara underbart att ha ett extra rum, dit det inte kommer snö eller vatten, ett ett rum där man verkligen kunde lämna dynor och filtar framme . Att tända ljus och lyktor om kvällen gör den mysiga stämningen fullständig. Härligt att kunna sitta och njuta av höstmörknet i denna lilla vrå, med en kopp te och kanske med en bra bok.

Önskar er alla en härlig lördag !

1 kommentar:

  1. Balkongen ser såå mysig ut att vem som helst skulle trivas på en sådan balkong.
    Ha en bra lördags kväll!
    Kram, Monica från MINA TVÅ HEM

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!