12 december 2013

ANEMISKA LILLA JAG

Idag var jag helt supertrött när jag äntligen kom hem. Dagen var mycket "högljudd" och stökig på många sett. När jag kom hem, slängde jag mig på soffan och tände ett ljus. Tröttheten beror nog delvis på att mina blodprov som togs för en vecka sedan, visade att jag har anemi. Men torde väl bli bättre nu när medicinering påbörjades. Har ju dessutom plågats av en kliande kropp sedan sommaren  men i blodproven fanns inget som kunde säga vad den berodde på. Läkaren ansåg att det var två skilda saker. Fast igår, efter lite googlande, läste jag att man kan ha klåda vid järnbrist/anemi. Så nu hoppas jag att det också skall lugna ner sig. Men nog om det. Ikväll är det igen dags för Jul med Ernst och då blir det mys framför teven.

Svarta tavlan med text: Perfect Home

Huh mikä väsyttävä päivä. Oli niin "kovaäänistä" porukkaa tänään tarhassa että heittäydyin sohvalle kun tulin kotiin. Sytytin kynttilän ja yritin huilata viisi minuuttia. Osasyynä väsymykseeni on kyllä se että minulle todettiin anemia, mutta nyt lääkitys on päällä joten kai olo muuttuu pian. Googlasin pikkasen ja luin että kun on raudanpuutetta/anemiaa voi esiintyä myös kutinaa, joka mua on vaivannut kesästä saakka. Joten toivon mukaan kutina tässä samalla loppuu... (vaikka lääkäri oli sitä mieltä että nämä ovat kaksi eri juttua ).
Tänään on taas luvassa Jul med Ernst ja se tarkoittaa että minä olen telkkarin ääressä..



Kalenderlucka 12

Det bästa med julen är nog tiden före. När man planerar, när man börjar mysa om kvällarna med ljus och glögg, när man köper de första julblommorna. Men jag tycker oxå om julaftonen med alla dess härliga traditioner som jag märker ha blivit viktiga även för barnen. I vilken ordning saker sker, vad vi äter och saker vi brukar göra som hör julen till. Nu är det bara 12 dagar kvar...

1 kommentar:

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!