15 december 2013

Vaccinium vitis-idaea - Kalenderlucka 15

Tredje advent! 
Ute snöar det och allt är så härligt! I dagens kalenderlucka visar jag en bild jag tagit, en av mina favoriter. Vi bor alldeles intill en stor skog och jag gillar att ströva omkring i den. Som tur gör även mannen det så vi tar ofta skogspromenader. Jag ofta med kameran runt halsen. Jag är verkligen lite lingonrisgalen;  älskar de vackra vita blommorna, de mörkgröna kraftiga och tjocka bladen och sedan de röda sura bären. Hela växten lyser upp hela skogen!

 
Kolmas adventti ja lunta tulee!
Näytän teille tänään yksi lempikuvistani jonka olen ottanut. Puolukka on niin kaunis! Valkoiset kukat, tummanvihreät, paksut lehdet ja kaunis punainen marja. Koko kasvi piristää metsäretkeni lähes joka kerta - en voi olla poimimatta niitä! Kransseja on jo jonkin verran jouluksi tehty..


Vaccinium vitis-idaea


Till utlottningen på bloggen kommer du här...
Blogiarvontaan pääset tästä....

1 kommentar:

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!