30 december 2013

HÄR HEMMA

 En vecka ledigt ännu och jag ser verkligen fram emot den. Här hemma går jag omkring och pynjar lite det ena och det andra. Härligt när man har tid.. bara tid. I morgon firas nyåret med goda vänner. Det skall bli god mat och en härlig kväll. Nu när det inte finns snö känns det tom onödigt med nyårsraketer som vi alltid brukar skjuta.


 

 I år har vi haft mycket sparsamt med juldekorationer framme, så än är jag inte alls led på dem. Julgranen barrar inte så även den skall vi njuta av ett tag till. Väntar kaffebesök och har bakat en rabarber-vitchoklad -paj. Den är just nu i ugnen och den doftar åtminstone alldeles underbart. Få se hur den smakar !


Ihanaa, vielä kokonaisen viikon vapaata. Tykkään kyllä tästä. On kivaa kun on aikaa- ja vain aikaa. Kävelen täällä kotosalla, siirtelen tavaroita ja nautin tästä. Tänä vuonna emme joulukoristelleet kotiamme normaalin tapaan vaan erittäin pienimuotoisesti joten en ole ollenkaan vielä väsynyt jouluun. Jopa kuusi saa olla vielä esillä..sehän ei varise yhtään. Huomenna juhlimme uutta vuotta hyvien ystävien kanssa. Nyt kun ei ole lunta tuntuu ihan turhalta ammuskella raketteja, niin kun muuten aina tehdään. Odotan kahvivieraita ja leivoin raparperi-valkosuklaapiirakan, tuoksuu ihanalta, saas nähdä onko maku myös hyvä!


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!