17 december 2013

Granen

 Det blev en lite mindre gran i år . Vi hade verkligen inget golvutrymme för en stor gran i år så vi placerade dem i en stor korg. Julgransljusen fungerade såklart inte , så vi köpte nya led-ljus. De gamla hade nog tjänat oss i säkert 15 år så kanske det var dags. Vi lagade pappersgirlanger som vi tänkte hänga i granen, men tror minsann i lämnar bort dem. Mina småfåglar i fattigmanssilver sitter nu på grenarna..

Ser ni det lilla röda hjärtat som hänger i granen? Det har 12-åringen tovat i skolan..
Kuusi on olohuoneessa! Emme millään löytäneet lattiapaikka isolle kuuselle joten päätimme laittaa tämän kuusen isooon koriin. Toimii! Kuusen valot tietenkin ei toiminut joten kävimme ostamassa uudet led-valot. Olikin uusien aika sillä vanhat palvelivat varmasti 15 vuotta. Teimme paperinauhoja jotka ajattelimme ripustaa kuuseen mutta taidamme sittenkin jättää ne pois. Köyhäinhopeat pikkulinnut sen sijaan istuvat nyt oksilla!


Kalenderlucka 17 

På julbordet måste det finnas allt det som alla år finns där. Är själv ganska petig när det gäller julmat så fastän jag inte äter tex sill så tycker jag att den definitivt hör till och skall alltså finnas där. Men om jag tänker vad jag helst äter så är det: potatis, leverpastej, julskinka. En härlig lätt efterrätt och naturligvis glögg och choklad i massor. Men en specialitet skall det bli detta år: vi har bestämt att vi äter kräftor på juldagen... det ni!



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!