13 december 2013

IN THE MIRROR

Härligt med fredag. Hela natten härjade stormen och bidrog med att gården var full med grejjer som flugit lite hit och och dit. Backade bilen från parkeringsplatsen och hörde konstiga ljus. Steg ur och försökte se vad det var, men det är ju kolmörkt åttatiden, så jag såg inget. Tände på ficklamps-appen på min telefon och såg förskräckt att min härliga sisalgris, som står på trappan hade blivit överkörd och var nu alldeles platt...;(( . Hoppas på att kunna fixa den på något konstigt vis under helgen.


Dagens bilder är tagna via den stora spegeln i hallen. Man ser en lite annan vinkel av hallen när man fotar så här. Ljusslingan som nu hänger på spegeln är densamma som var i sovrummet tidigare. Gillar skenet fast det är väldigt kallt ...


Hirveä myrsky on puhaltanut taas jälleen. Piha oli aamulla täynnä ruukkuja, palloja ym  jotka olivat tuulen mukana lentänyt ympäri pihaa. Lähdin töihin kahdeksan aikaan , oli pimeää ja kuulin kun peruutin että jotain oli auton alla. En nähnyt mitä oli joten avasin puhelimen taskulamppu-appi . Olin ajanut mun rakkaan sisalpossun ihan litteäksi... Voi surku! Yritän viikonloppuna vääntää sen oikeisiin muotoihin taas. Tämän päivän kuvat on otettu eteisen ison peilin kautta. Vähän tulee eri kuvauskulma kun kuvia ottaa näin;). . .

Ljus: Air Wick Black Edition (som växlar färg)

Kalenderlucka 13

Mitt bästa Luciaminne kommer nog säkert från någon av de gångerna jag var liten och vi åkte till Helsingfors för att se på den riktiga finlandssvenska Lucian . Det var fint att se henne komma i sin släde med alla sina tärnor och tomtar. Efter att vi sett luciatåget gick vi alltid till Carrols och åt. 
Lucian har vi inte på många många år varit och tittat på och Carrols finns inte mer.. suck!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!