3 december 2013

.... liten tomte tittar ut.....

Vem är det som sitter och dinglar med benen på farmors gamla klocka? Bara ett par randiga ben sticker fram. Tror minsann det är en liten Nisse-Lisa som har hittat sin plats där i knuten. Denna härliga Maileg tomte flyttade hem till oss efter förra julens bloggbesök i den härliga inredningsboden Cafe Latte. Skulle gärna ha en stor-Nisse också men de är så försträckligt dyra så dem beundrar jag bara på avstånd...



Kukahan sieltä kurkkii? Näkyy vain raidalliset sukat. Luulen että pikku Tonttu-Liisa vihdoin on löytänyt paikkaansa sieltä isoäitini vanhasta kellon nurkasta. Tämä ihana Maileg tonttu sai muuttaa meille viime jouluna kun kävimme blogitapaamisessa ihanassa sisustuspuodissa Cafe Lattessa. Uneksin vielä siitä isosta Nissestä mutta kun hän on niin arvokan niin uneksin vain hänestä.


Lucka tre i julkalendern:
Idag var det verkligen ingen bra dag att öpnna just denna lucka. Är fortfarande sjuk hemma. Dagens outfit är inte så fin... fast skön, har nämligen gått omkring såhär sedan lördagen..typ!. Det är Ikeas rosa mjukishemmadräkt som är favoriten. Den köpte jag en gång från fyndhörnan. Den hade inget pris på sig så jag gick och frågade vad den kostade. Det visste inte försäljaren så han sa att jag kan själv säja vad jag vill betala för den. Så den blev min för en femma.. Tänk om de sålde alla sina produkter med denna princip.. ;))


3 kommentarer:

  1. Maileg-tomtarna är såå tjusiga! Måste bara berätta om min två-åring som höll ett så fast grepp om deras pojktomte inne i butiken, att mormor köpte den åt honom. Bra smak på lillkillen, eller hur?!

    SvaraRadera
  2. Gulligt.
    Du har en award att få hos mej ;)

    Ha det bra
    Monica

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!