17 juli 2009

Jag klarade dagen

Hej!

Klarade dagen trots att jag tänkte somna flera gånger under dagen. Mamma blev undersökt och det visade sej att hon hade en urinvägsinfektion samt att hon antagligen hade haft en "sten" som slunkit igenom och kommit ut. På ultran såg de ingenting i alla fall. For efter henne från sjukhuset lite före tre och körde hem henne via apoteket. Hon hade fått starka värkmediciner som hjälper ifall det värker senare. Nå, åtminstone är hon ordentligt undersökt nu. Det som är underligt är att då för 20 år sedan när hon fick börja leva med bara en njure, så beordades (heter det så ?) inga regelbundna kontroller för den friska njuren som fanns kvar. Man skulle ju tro att om man skall leva resten av livet med endast en njure, så borde man väl med jämna mellanrum kolla att allt är som det skall och att den fungerar fint. Men något sådant blev det då inte. De gånger som hon varit på check , är gånger som hon självmant tagit kontakt efter att hon börjat fundera över om allt är som det ska. Verkligen konstigt.
Nu skall jag njuta av lite jordgubbar, som jag bad mannen gå och handla och några Kismet, som är min absoluta favoritchoko!

Sov gott ni alla - det skall jag i alla fall göra.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!