11 juli 2009

Rutiga dynor i en gammal flask-korg

I morse sken solen och jag packade strandbagen och åkte till stranden med min mamma!
En liten stund satt vi där och sen blev det mulet, of course. Vi beslöt ändå att dricka vårt kaffe där och äta den medhavda matsäcken innan vi begav oss hem igen.
Efter det styrde vi bilen mot Helsingfors, där farmor bor. Hon hade lagat middag och efter det drack vi kaffe och det smakade oss väl.

Hittade just i min fotomapp några foton som jag inte visat för er tidigare. Det är en gammal Koff-flaskkorg som jag för flera år sedan hittade på en container i samband med en remont som vi hade i vår gamla bostad.

I den förvaras det dynor och filtar och dagtäcken. Kan inte riktigt förstå att någon kastat bort en sån, eller kan ni? Det ljusblårutiga tjocka bomullstyget har jag fyndat på loppis för 3 e. Det var flera meter tyg. Av det har jag sytt dynor, och klätt över några stolsdynor. För tillfället har vi ju ljusblått i vardagsrummet.

Hoppas ni alla haft en skön lördag. Nu blir det bastu och efter det sallad och något gott att dricka.


Ha det så bra,


1 kommentar:

  1. JÄTTEFINT !! vilken idé...med förvaring. hur är det med er i grannlandet? KRAM

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!