27 juli 2009

Min kärlek till vitt

" Små små ord av KÄRLEK sagda varje dag , skänker här i livet glädje och behag"

Det här söta hjärtat har jag beställt av Maami som har bloggen Pitsiä ja pellavaa. Hon gör jättefina hjärtan med söta texter på. Kolla hennes blogg om du är intresserad av ett..

Under veckoslutet fick jag då äntligen mina sittdynor som varit slut i alla affärer.

Bänken passar riktigt fint där den nu står i tamburen. Till och med min mamma tyckte att den var fin....(hon brukar för det mesta tycka att min inredningsstil är rätt så konstig.. hon anser även att jag har spå mycket konstiga texter,ord och bokstäver överallt ;) förstår ni vad hon pratar om??? )


Igår for Jenny på ridläger. Stället där hon nu för andra gången är på läger heter Jatilan talli ( Jatilas stall). Det är en enorm gård med massor med hästar. Där springer små barn och hundar omkring. Där råder smått kaos men ett hemtrevligt sådant! Flickorna som skulle på detta läger hade redan i ett tidigt skede på stallets hemsida /forum reserverat hästar, sängplatser och annat viktigt! Det är ju kul när flera hästgalna åker år efter år på samma läger och blir jättegoda vänner. Jenny har under hela året regelbundet chattat och messat med största delen av flickorna så det skulle verkligen bli kul, tyckte hon, att träffa dem igen.

Kommer ni ihåg att jag för länge sedan berättade att mannes pappa hade dött. Hans begravning blir på fredagen så tyvärr har vi inte så trevligt att se fram emot den här veckan. Måste fixa kläder och blommor o dyl.
Jo - en sak ser jag fram emot! Det är att vi skall äta sommarens första kräftor på lördagen....
Till och med barnen väntar, fast det egentligen är bara Max som äter dem.. men förstår dem! Det är ju alltid kul med fest...

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!