1 juli 2009

Sol ute - sol i sinnet

Igen har vi fått njuta av en supervarm och synnerligen het dag. Vi har solat oss, deltagit i vattenjumppa samt njutit vid bryggan. Det har varit så varmt att även jag, faktiskt fick huvudvärk (vilket jag inte brukar få av solen) och måste ta en värkmedicin för att klara av det sist simpasset ;)

På bilden ser ni terrassen som finns brevid receptionen. Där blir det glassar under dagens lopp.
På morgonen gick vi direkt efter morgonmålet och tog oss ett dopp och efter det bara njöt vi. Eftersom vi har helpension äter vi i princip hela tiden. Det är faktiskt så att maten stör lite vårt program, så vi bestämde att vi nu i fortsättningen inte kanske deltar i lunchen eftersom det delar dagen så fånigt...eller så blir det bara en smörgås, sallad osv.

Poolen på bilden är utepoolen som känns verkligt kall efter att man simmat runt i terapibassängen inomhus.. Barnen åker förstås flitigt i rutchbanan, tillochmed Emil åker riktigt bra i den. Idag såg vi en verkligt annorlunda grej. Här intill finns en kanal och genom den kom det MASSOR med stockar i vattnet som drogs av en pråm. De fördes till en stor såg som finns i närheten. Det var säkert 2 kilometer stockar. Har aldrig sett sådant förr. Det är ju sådant som man ser ifall man råkar vara nära just en såg . Pojkarna tyckte det var tufft.
Nu skall jag vara lite trevlig med min man eftersom han sitter och njuter av en öl medan jag sitter och bloggar och knappt svarar honom när han pratar. Hinner tyvärr inte kolla runt hos er men det skall jag göra på lördag när vi kommer hem igen. Då skall jag ta något gott att äta samtidigt som jag njuter av era inlägg. Hoppas ni oxå har lika underbart varmt som vi . Mer senare

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!