22 juli 2009

Röd liten stuga....

Hej!
Den här söta lilla stugan finns i närheten av vår gamla stuga. Den ligger dessutom helt brevid mannens brors hus.

Varje gång vi besöker dem, kan jag inte låta bli att beundra den och hoppas att det kunde vara vi som hyrde den..

Stugan, eller närmare bestämt, det lilla röda torpet är alldeles bedårande vackert. Utsmyckade fönster, en söt liten farstu, den är omringad av en underbar trädgård.

Den kikar fram bakom träd och buskar jag jag bara längtar efter att den kunde bli min.
Trots att den ser ut att vara byggd i början av 1900-talet, ser den ut att vara i bra skick och att må bra. Det är väl omhändertagen!
Från början bodde där ett gammalt par. Mannen dog förra året och den nu 80-åriga tanten kommer några gånger om sommaren dit för att njuta av naturen på landet.

Har meddelat åt mannens bror som bor alldeles invid, att så fort han hör att de eventuellt skulle vilja hyra ut stugan, skall meddela oss och dem som äger den.
Visst skulle vi vara den perfekta hyresfamiljen för dem?


Hemma händer det massor på den v-i-t-a fronten! Har äntligen färg hemma och en massa blir omfärgat. Visar mina projekt i morgon. Jobbar idag 12-16 och när jag kommer hem blir det mera v-i-t-t !
Ha det så bra idag .... vi hoppas på sol



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!