19 juli 2009

Släkten är bäst

Hejsan!
efter att vi fått klartecken från sjukhuset att mamma var frisk, åkte vi iväg till Sammatti ( finns i södra Finland ca 60 km väster om Helsingfors ) för att hälsa på mannens bror och fru. Även farmor var på besök där . Vi hade tidigare en liten stuga som vi hyrde alldeles någon kilometer från deras ställe och vi träffades allt som ofta då. Nuförtiden blir det mer sällan.

Vi grillade och njöt av det underbara solskenet. Max och Emil skejttade och kastade pil under kvällen och hade det roligt ( fast storasyster inte var med). Här sitter de båda på skejtten och åker längs terrassen fram och tillbaka med en sjudundrande fart ( och ljud ;))

De har en alldeles underbart stor gård, en enorm gräsmatta och ett sött litet gult hus.

På gården finns det massor av fina blommor i alla världens färger. Den första bilden här nedan är av en hortensia , som jag gav till frun i huset förra sommaren då hon firade sin födelsedag. Den hade vuxit fint och vi får hoppas att den gör så i fortsättningen.

För några dagar sen berättade jag att jag gjort något väldigt spännande och lite nostalgiskt. Lovade berätta i text och bild om vad det var. Tyvärr har det varit så mycket annat att jag inte ens hunnit fota grejjerna ännu.

Men i morgon blir det. Jobbar 9-13 och det är sååå skönt. Hinner göra allt möjligt på eftermiddagrn med barnen. Kul.

Tills i morgon

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!