27 oktober 2009

20 sanningar om bloggerskan

Hej alla goda vänner !
Läste just på Saris blogg om en kul utmaning hon fått av nån. Det gällde igen att svara på frågor om sig själv. Dessa har ju funnits i ett antal repriser men frågorna är ju alltid olika. Här får ni alltså höra lite om mej själv...


1.Hur många resväskor äger du? 1 stor och 1 liten med hårda kanter, 1 weekendväska
2. Skulle du hellre ta bilden än att vara med på den? Jep, älskar att fota men vill helst inte vara på bild eftersom jag oftas ser helt töntig ut på bilder...
3. Har någon någonsin kallat dig lat? Ja, min dotter brukar säga så när jag ber henne göra nåt i mitt ställe... typ tömma diskmaskinen/tvättmaskinen...
4. När var senast någon stötte på dig? Det var nog mycket länge sen....
5. Vad åt du till middag senast? I går blev det skink-salamipizza och sallad
6. Använder du huvtröjor? Nej, tycker de är så jobbiga att sätta på. Håret blir så råddigt *hihi *
7. Vem var den senaste som messade dig? Min kompis Marika som lovat köra hem Emil från skolan idag. Hon meddelade att han nu var hemma...
8. Vilken är din favoritåkattraktion på ett nöjesfält? Inte Berg-och-dalbanan i alla fall.. gillar fart men inte otäcka attraktioner...
9. Hur stort är ditt närmaste köpcentrum? Stadens köpcentrum har 3 matbutiker, alla tänkbara banker, dessvärre inga klädbutiker, men 3 inredningsaffärer... nice!
10. Hur många syskon har du? En tre år yngre lillasyster, Nina, bor i Schweitz.
11. Hur många stolar står kring ditt köksbord? 5
12. Har du en stationär eller bärbar dator? Vi har två stationära datorer, en i pojkarnas rum och en i hallen, min lilla vita och en laptop som är sönder...
13. Vill du just nu göra några tatueringar eller piercingar? Skulle vilja ha en liten tartuering men vågar nog inte...
14. Vad har du med dig in på bion? Älskar godis, så det skulle nog säkert vara lite lösgodis...
15. Gillar du att flyga? Visst är det alltid lite pirrigt men inte skulle jag just nu tacka nej till en liten södernresa...
16. Bryr du dig om antalet kalorier i det du köper? Nej. Fast jag borde. Men mannen min gör det nog allt som oftast!
17. Hur gammal blir du din nästa födelsedag? I juni 43 år... tror jag ;)
18. Tycker du om att krama folk? Njae, vi kramar nog inte så ofta. Emil är en kram-ville så vi kramsir ofta... kramar vänner jag inte sett på lääääänge.
19. Vad är du allergisk mot? Katt, hund, råa äppel, damm och lite annat dittan och dattan.
20. Gillar du din boendesituation? Jep, men skulle nog vilja bo ute på landet i lantlig miljö. Jenny skulle få en egen häst och pojkarna kunde köra traktor.

Ni får gärna ta och kopiera denna utmaning. Det är ju alltid kul att höra lite mer om er andra.

Alla bilder kommer idag från bloggen Fröken Olsens drömmer

Måste bara visa några mycket inspirerande bilder. Vitt, rött och vitt igen. Jag blir alldeles galen när jag ser dessa . Det är liksom just JAG... Bilderna kommer från Fröken Olsens blogg. Gå in och kolla på alla underbara julgrejjer hon har...
Ha en fin tisdag, här är det regn och rusk som gäller..
Kram!


1 kommentar:

  1. Hej! Så kul att få veta lite mer om dig ;).
    Jättefina bilder också, rött och vitt är verkligen fräscht!

    SvaraRadera

Tack för att du besökte Hemma hos Ingeborg. Hoppas du gillade min blogg. Jag blir glad om du lämnar en liten hälsning så jag vet att du kikat in.
Välkommen tillbaka!